Poznaj Comarch ERP Optima do zarządzania firmą
Comarch ERP Optima to nowoczesny, przejrzysty i wygodny w obsłudze program wspierający przedsiębiorców w zarządzaniu firmą. Z Comarch ERP Optima zautomatyzuje pracę, niezależnie od działu czy branży i przyspiesza przepływ informacji pomiędzy pracownikami.
Comarch ERP Optima to kompleksowe narzędzie, które pozwala na efektywne zarządzanie przedsiębiorstwem, automatyzację procesów biznesowych oraz zwiększenie kontroli nad kluczowymi obszarami działalności firmy. Dzięki modułowej strukturze i zaawansowanym funkcjonalnościom, system może być dostosowany do specyficznych potrzeb i wielkości przedsiębiorstwa. Dzięki modułom dedykowanym wielu obszarom biznesowym (faktury, płace, finanse, sprzedaż, handel z magazynem, analizy biznesowe) jest optymalnym i kompleksowym systemem ERP do zarządzania firmą.
W wersji dedykowanej biurom rachunkowym i doradcom podatkowym system dodatkowo jest wyposażony w specjalistyczne rozwiązania dedykowane właśnie tej branży. Sprawia to, że jest to najchętniej wybierany program księgowy i kadrowy przez biura rachunkowe i doradców podatkowych.
Z Comarch ERP Optima korzysta już ponad 75 000 firm w Polsce. Prowadzimy profesjonalne wdrożenia systemów Comarch, aby jak najlepiej zaspokoić potrzeby Twojej firmy. Poznaj system Comarch ERP Optima.
program Comarch ERP Optima
Już ponad 60 tys. firm wybrało Comarch ERP Optima. Dołącz do nich już dziś!
Skuteczne zarządzanie firmą w wielu obszarach
- wystawianie faktur
- prowadzenie magazynu, wystawianie dokumentów magazynowych
- księgowanie dokumentów
- naliczanie wypłat dla pracowników
- rozliczanie faktur
- wysyłka deklaracji do Urzędu Skarbowego i ZUS
- prowadzenie sklepu internetowego
- mobilne systemy dla pracowników
- raportowanie do KSEF
Potrzebujesz więcej informacji o Comarch ERP Optima?
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.
Określ swoje potrzeby biznesowe, my zaproponujemy dedykowane rozwiązanie.
+48 223 001 224
Przejdź do formularza kontaktowego
Wersja stacjonarna i w chmurze
Program Comarch ERP Optima występuje zarówno w wersji stacjonarnej, jak i w wersji chmurowej (abonamentowej). Zasadniczą różnicą pomiędzy wersjami licencji jest sposób dostępu do programu oraz płatności.
W przypadku licencji stacjonarnej program jest instalowany na Twoim komputerze, serwerze lub serwerze wirtualnym. Zakup licencji jest jednorazowy, licencję na program otrzymujesz na własność. W ramach zakupu, przez 12 miesięcy otrzymujesz dostęp do wszelkich aktualizacji systemu, które w tym czasie się pojawią oraz dostęp do asysty mailowej producenta. Przedłużenie tego pakietu w terminie o kolejne 12 miesięcy wynosi 20% wartości licencji. Nie ma ograniczeń dotyczących dostępu do programu, możliwe są integracje z zewnętrznymi aplikacjami.
Jeśli chodzi o licencję chmurową, opłaty za nią są miesięczne. Baza danych systemu umieszczona jest na serwerach Comarch w profesjonalnym data center, a dostęp do programu realizowany jest przez przeglądarkę internetową z dowolnego komputera posiadającego dostęp do Internetu. Ograniczeniem wersji chmurowej jest natomiast brak możliwości integracji z zewnętrznymi aplikacjami. Wynika to z polityki zabezpieczeń serwerów Comarch. Wersja chmurowa sprawdza się w przypadku przedsiębiorców mobilnych oraz biur rachunkowych, które pracują na systemie z kontrahentami biura. Praca odbywa się na jednej bazie, mimo różnych lokalizacji.
Comarch ERP Optima - system modułowy
Program Comarch Optima ma budowę modułową, to znaczy różne bloki - moduły systemu obsługują różne obszary działalności przedsiębiorstwa. Najważniejszymi modułami są: Faktury, Handel, Księga Handlowa, Księga Podatkowa, Środki Trwałe, Płace i Kadry, CRM, Serwis, DMS, Analizy BI Point.
Baza danych jest wspólna dla wszystkich modułów, to znaczy że dane zapisywane są w jednym miejscu. Dzięki temu nie ma potrzeby przepisywania czy też przenoszenia tych samych informacji pomiędzy modułami.
Program Comarch ERP Optima dopasowuje się do potrzeb przedsiębiorstwa. To klient decyduje, z których funkcjonalności systemu chce korzystać. Wraz z rozwojem firmy, licencja na program może być szybko rozbudowana o nowe moduły lub stanowiska.
Poznaj najważniejsze obszary Comarch ERP Optima
Zapoznaj się z krótkim opisem poszczególnych obszarów programu Optima.
- faktury sprzedaży, faktury pro formy, faktury zaliczkowe, paragony, faktury zakupu, faktury zakupu od rolnika ryczałtowego, faktury korygujące
- wydania i przyjęcia zewnętrzne, rozchody i przyjęcia wewnętrzne, przesunięcia międzymagazynowe, rezerwacje odbiorcy, zamówienia do dostawcy
- Kontrola stanów magazynowych, wielomagazynowość, inwentaryzacja, spis z natury, bilans handlowy towaru, zestawienie według dostaw, historia towaru
- drukarki i kasy fiskalne (w tym online), czytniki i skanery kodów kreskowych, drukarki etykiet, kolektory danych, terminale płatnicze
- sprzedaż przez internet, integracje z kurierami, rozliczanie magazynu: FIFO, LIFO, AVCO
- kompletacja, obrót opakowaniami kaucjonowanymi, integracja zKSeF, procedura SENT, procedura OSS.
- księga handlowa, księga przychodów i rozchodów, ryczałt
- automatyczne księgowania z wykorzystaniem wzorców księgowych (pełna księgowość), OCR, operacje seryjne
- rozliczanie VAT, ulga za złe długi, integracja z KSeF, JPK,
- PIT-36/PIT-36L, PIT-37, PIT-28, czy CIT-8 oraz obliczanie i elektroniczna wysyłka deklaracji rocznych
- obsługa Rejestrów VAT, sporządzanie deklaracji podatkowych i wysyłanie do systemu e-Deklaracje, tworzenie wydruków rejestrów VAT, dowolna ilość podrejestrów VAT sprzedaży i zakupu
- OCR - faktury ze skanów i zdjęć do plików PDF, JPG, JPEG, PNG, TIFF
- internetowa wymiana dokumentów z biurem lub oddziałem
- weryfikacja kontrahentów w wykazie podatników VAT oraz pobieranie ich danych z GUS
- rozliczanie wypłat z uwzględnieniem nieobecności, czasu pracy, dodatków i akordów
- automatyczne wyliczanie podstawy składek emerytalno-rentowych dla pracownika na urlopie wychowawczym,
- automatyczne naliczanie dodatków powiązanych z umowami cywilnoprawnymi na oddzielnych listach płac
- prowadzenie akt pracowniczych – funkcjonalność elektronicznej teczki pracownika
- obsługa kasy zapomogowo-pożyczkowej uwzględniającej okresy przynależności, udzielone pożyczki i zapomogi
- przesyłanie list płac z bazy kadrowo-płacowej do innej bazy, w celu ich zaksięgowania
- import elektronicznych zwolnień lekarskich
- naliczanie i wysyłanie deklaracji podatkowych do systemu e-Deklaracje
- sporządzanie deklaracji dla PFRON (Wn-D wraz z załącznikami) oraz wydruków pomocniczych do DEK-II i DEK-I-0
- wygenerowanie deklaracji RUD zarówno w formie pliku xml i wczytania go do PUE jak i w postaci wydruku
- rozliczanie umów cywilnoprawnych, w tym zawieranych z cudzoziemcami, z uwzględnieniem kontroli minimalnego wynagrodzenia obowiązującego dla zleceniobiorców
- seryjne operacje z pomocą AI
- regularne aktaulizacje - zgodność z przepisami podatkowymi
- zintegrowane programy i aplikacje ułatwiające codzienną pracę biur rachunkowych w obszarze księgowości, kadr i finansów
- Internetowa Wymiana Dokumentów między biurem rachunkowym a klientami
- bezpłatny program do fakturowania i komunikacji dla klientów biura
- usługa Comarch OCR do automatycznego rozpoznawania i wprowadzania faktur do programu księgowego
- aplikacja przeznaczona do obsługi Pracowniczych Planów Kapitałowych za pośrednictwem biura rachunkowego
- IBARD - usługa backupu umożliwiająca również bezpieczne przechowywanie, udostępnianie i synchronizowanie danych
- Comarch DMS - narzędzie do elektronicznego obiegu dokumentów umożliwiające pełną digitalizację procesu
- narzędzie klasy BI, które integruje się z bazą danych programu Optima, aby prezentować ustrukturyzowane dane w postaci raportów i dashboardów
- raporty i analizy dostępne są na urządzeniach mobilnych, jak tablet czy smartfon i przez przelgądarkę internetową
- udostępnianie wydruków z programu Comarch ERP Optima BR do BI Point Menadżer
- tworzenie interaktywnych analiz w postaci wykresów, tabel, map
- możliwość zwiększania przewagi konkurencyjnej biura rachunkowego przez udostępnianie klientom nowoczesnego narzędzia raportowego przyjaznego dla użytkownika
- możliwość wejścia w nowy model biznesowy – biura rachunkowe mogą dostarczać swoim klientom dodatkowe analizy, poza zestawieniami obowiązkowymi
Zapoznaj się ze szczegółowymi informacjami o modułach Comarch ERP Optima.
MODUŁY COMARCH ERP OPTIMA
Comarch ERP Optima - wymagania sprzętowe
Program Comarch ERP Optima jest zbudowany i pracuje w oparciu o najnowsze technologie informatyczne. Jest to 32-bitowa aplikacja pracująca w środowisku Windows. Graficzny Interfejs Użytkownika oferuje komfort typowy dla aplikacji Windows, przy zapewnieniu możliwości obsługi programu wyłącznie za pomocą klawiatury.
Program pracuje w oparciu o bazę danych zgodną z Microsoft SQL Server od wersji 2014 do 2022, zarówno z bezpłatną edycją Express Edition jak i płatnymi edycjami takimi jak Workgroup, Standard oraz Enterprise. Należą one do najnowocześniejszych, bezobsługowych i wydajnych serwerów zapewniających skalowalność i bezpieczeństwo danych.
Wymagania sprzętowe i programowe:
- procesor firmy Intel lub AMD
- min. 2 GHz 2 GB pamięci RAM (4GB gdy używany jest moduł Comarch ERP Optima Analizy BI)
- dysk: 5 GB wolnej przestrzeni
- system operacyjny Windows 11; Windows 10; Windows Server 2022; Windows Server 2019; Windows Server 2016
- zalecana minimalna rozdzielczość ekranu to 1024x768
- drukarka pracująca w systemie Microsoft Windows
- program pracuje w oparciu o bazę Microsoft SQL Server 2014, 2016, 2017, 2019 lub 2022
W instalacjach wielostanowiskowych producent zaleca wykorzystanie dedykowanego serwera bazy danych.
Asysta techniczna to specjalny dział utworzony w naszej firmie na potrzeby klientów, którym zależy na szybkiej i fachowej pomocy w zakresie oprogramowania Comarch ERP Optima. Nasi pracownicy są przygotowani do tego, aby odpowiadać na pytania merytoryczne oraz techniczne. Pomocą służą zarówno inżynierowie obsługi technicznej jak i konsultanci merytoryczni. Wszyscy z doskonałą znajomością programu Comarch ERP Optima.
Nasi konsultanci dysponują wiedzą z zakresu informatyki, księgowości, kadr i płac oraz innych obszarów, które obejmuje swym działaniem oprogramowanie Optima. Pomoc udzielana jest telefoniczne, poprzez połączenie zdalne lub wizytę serwisową na miejscu u klienta. W zależności od rodzaju zgłoszenia i jego pilności podejmowana jest decyzja o sposobie udzielenia pomocy. Zgłoszenia wymagające pilnej interwencji i drobne zgłoszenia telefoniczne realizowane są natychmiast.
Co nas wyróżnia?
- doświadczony zespół konsultantów gotowych pomóc w najbardziej nietypowych problemach
- dedykowany konsultant lub grupa konsultantów dla każdego Klienta
- natychmiastowa pomoc telefoniczna przy drobnych zgłoszeniach
- kompleksowa opieka nad systemem od kwestii technicznych, związanych z administrowaniem systemem i bazami danych do kwestii merytorycznych związanych z obszarami takimi jak księgowość, finanse i kadry.
Co zyskujesz?
- gwarantowane godziny wsparcia – nasi konsultanci są zawsze dostępni
- natychmiastowa pomoc zdalna
- indywidualny opiekun
- terminowość i jakość wykonanych prac
W jaki sposób Asysta Techniczna przekłada się na zyski naszych klientów?
Posiadanie Asysty Technicznej w istotny sposób wpływa na wydajność i komfort pracy z systemem Comarch ERP Optima.
Najważniejsze korzyści płynące z posiadania z Asysty Technicznej to:
- dobrze sparametryzowany i serwisowany system to zmniejszenie nakładu pracy na powierzone zadanie (liczonego w rbh) możliwość zatrudnienia mniejszej ilości osób do wykonywania powtarzalnych czynności, które można zautomatyzować w systemie
- lepszy obieg informacji w firmie
- brak tzw. czarnych dziur informacyjnych - pracownicy nie tracą czasu na samodzielne poszukiwanie rozwiązań i mogą skoncentrować się na przydzielonych zadaniach
- pracownicy, którzy mają zapewnione wsparcie serwisowe nie porzucają zadań, których nie są w stanie rozwiązać
- dostępność Asysty Technicznej przekłada się na sprawne działanie firmy – problemy są rozwiązywane przez wykwalifikowanych specjalistów i nie nawarstwiają się
- poufność - Asysta Techniczna realizowana jest przez jednego zaufanego dostawcę, pracownicy nie poszukują rozwiązań poza oficjalną ścieżką postępowania
- bezpieczeństwo – prawidłowa polityka bezpieczeństwa jest w stanie zapewnić wysokie bezpieczeństwo wszystkich wprowadzonych danych
- gwarancja zgodności z przepisami dzięki bieżącym aktualizacjom systemu, o co dba Asysta Techniczna.
Poznaj ofertę Comarch ERP Optima
Spodobała Ci się Optima? Chcesz dowiedzieć się, jakie moduły i funkcjonalności mogą sprawdzić się w Twojej firmie i jak wygląda wdrożenie?
Jeżeli chcesz porozmawiać o Comarch ERP Optima w kontekście Twojej firmy - zapraszamy do kontaktu mailowego lub telefonicznego z naszymi doradcami. Dane znajdziesz w zakładce Kontakt.
Otrzymasz ofertę na Comarch ERP Optima dopasowaną do Twoich potrzeb. Dowiesz się, jak wygląda wdrożenie i szkolenie z obsługi programu, jakie są zasady upgrade oraz gdzie można uzyskać pomoc techniczną.
Przygotujemy dla Ciebie wycenę tylko tych modułów i funkcjonalności, które będą pomagać Ci w codziennej pracy. Poprowadzimy Cię przez przez proces zakupu, wdrożenia i szkolenia.
Otrzymasz wycenę licencji programu w najkorzystniejszej cenie w oparciu o dostępne promocje oraz, jeśli wyrazisz taką chęć, wycenę wdrożenia i szkoleń. Nasz zespół może zająć się także stworzeniem indywidualnych funkcji w oparciu o funkcje dodatkowe Optimy lub niezależne aplikacje. Prześlij do nas zapytanie, aby otrzymać wycenę dodatkowych usług.
Powierz wdrożenie i rozwój systemu profesjonalistom, by cieszyć się optymalnie wdrożonym programem wspierającym Cię w codziennej pracy!
Chcesz rozpocząć pracę w systemie Optima?
Otrzymaj atrakcyjną wycenę dopasowaną do potrzeb Twojej firmy.
Zadzwoń! +48 223 001 224
Przejdź do formularza kontaktowego
Poznaj aplikacje współpracujące z Comarch ERP Optima