Program do księgowości Comarch ERP Optima

Z Comarch ERP Optima sprawnie poprowadzisz księgowość każdej firmy.

Księgowość w Comarch ERP Optima to zaawansowane rozwiązanie dedykowane dla małych i średnich przedsiębiorstw. Oferuje kompleksową obsługę wszystkich aspektów księgowości, od ewidencji dokumentów po generowanie sprawozdań finansowych.

Comarch ERP Optima moduł Księga Handlowa pozwala prowadzić pełną księgowość zgodnie z Ustawą o Rachunkowości. W programie z łatwością można stworzyć dowolny, wielopoziomowy plan kont, sprawdzić stan kont księgowych, a także wygenerować bilans oraz rachunek zysków i strat oraz stworzyć i wysłać e-Sprawozdania do urzędu skarbowego i sądu.

Comarch ERP Optima moduł Księga Podatkowa pozwala na obsługę księgową w zakresie ewidencji ryczałtowej oraz Księgi Przychodów i Rozchodów (KPiR).

Oba moduły pomagają rozliczać podatek VAT, przygotować i wysłać e-deklaracje oraz pliki JPK do urzędu skarbowego i ZUS. Dodatkowo funkcja OCR automatycznie odczyta i wprowadzi do systemu najważniejsze dane z faktury bez potrzeby ich ręcznego wpisywania.

Księgowe wybierają program Comarch ERP Optima, gdyż cenią sobie bezpieczeństwo, jakie zapewnia program zawsze dostosowany do aktualnych przepisów i wsparcie serwisowe producenta oraz autoryzowanego partnera.

optima księgowość

Możliwości programu do pełnej księgowości

Moduł Księga Handlowa pozwala na prowadzenie pełnej księgowości zgodnie z Ustawą o Rachunkowości. Najważniejsze funkcje modułu to:

  • tworzenie okresów obrachunkowych 
  • tworzenie wielopoziomowego planu kont oraz możliwość korzystania z grup kont 
  • księgowanie do dzienników cząstkowych (jednego lub wielu) 
  • generowanie zestawienia obrotów i sald za dowolny okres
  • tworzenie schematów księgowych służących do automatycznego księgowania dokumentów oraz deklaracji 
  • możliwość predekretacji dokumentów księgowych 
  • księgowania okresowe 
  • prowadzenie pełnej ewidencji VAT 
  • deklaracje VAT-7 i VAT-7K, VAT-UE, VAT-9M, VAT-27, deklaracje VAT-ZD do deklaracji VAT-7 
  • wysyłka e-Deklaracji 
  • rozliczanie VAT na zasadach ogólnych i metodą kasową 
  • obliczanie zaliczek na PIT-36, PIT-36L, CIT-8 
  • obliczanie i wysyłanie drogą elektroniczną podatkowych deklaracji rocznych 
  • wprowadzenie bilansu otwarcia na podstawie sald kont poprzedniego roku 
  • oddzielne ewidencjonowanie dokumentów, innych niż faktury VAT, np. dowodó wewnętrznych, polis ubezpieczeniowych itp. 
  • księgowanie dokumentów pochodzących z innych modułów: list płac z modułu Płace i Kadry lub dokumentów z modułu Środki Trwałe 
  • automatyczne generowanie różnic kursowych i kompensat w momencie rozliczania dekretów
  • zestawienia księgowe, np. bilans firmy, rachunek zysków i strat, przepływy środków pieniężnych 
  • praca rozproszona i możliwość przekazywania plików automatyczną internetową wymianę dokumentów (IWD) 
  • tworzenie i wysyłanie plików JPK (struktury: VAT, KR, PKPiR, EWP, WB, FA, MAG) do Urzędu Skarbowego 
  • scalenie plików JPK_VAT 
  • automatyczne rozliczanie przelewów bankowych podczas importu mechanizm podzielnej płatności - Split payment 
  • weryfikacja numerów rachunków bankowych w wykazie podatników VAT 

Moduł Księga Handlowa Plus dodatkowo umożliwia:

  • zakładanie oraz księgowanie na konta walutowe 
  • księgowanie na konta walutowe z wykorzystaniem schematów księgowych 
  • przeglądanie dekretów oraz obrotów i sald w walucie obcej oraz w walucie systemowej 
  • generowanie przeszacowania walut

Księga Podatkowa i Ryczałt w Comarch ERP Optima

Moduł Księga Podatkowa pozwala na obsługę księgową w zakresie Księgi Przychodów i Rozchodów (KPiR), ewidencji ryczałtowej. Umożliwia także rozliczenia podatku VAT od towarów i usług.

Moduł Księga Podatkowa pozwala na:

  • prowadzenie zapisów w Księdze Przychodów i Rozchodów 
  • prowadzenie Ewidencji Ryczałtowej 
  • wprowadzenie dokumentów do rejestrów VAT i ewidencji dodatkowej oraz ich księgowanie 
  • prowadzenie ewidencji wynagrodzeń 
  • rozliczenie ewidencji przebiegu pojazdu 
  • dodanie spisu z natury 
  • naliczanie zaliczek na podatek dochodowy PIT-36/PIT-36L lub PIT-28 oraz obliczanie i wysyłanie elektronicznych deklaracji rocznych 
  • wprowadzenie wielu działalności właściciela do wyliczenia podatku dochodowego 
  • sporządzenie deklaracji VAT-7, VAT-7K, VAT-UE, VAT-8, VAT-9M, VAT-27 i sporządzanie VAT-ZD do deklaracji VAT-7 oraz wysyłanie e-Deklaracji 
  • rozliczanie VAT na zasadach ogólnych i metodą kasową 
  • tworzenie i wysyłanie plików JPK (VAT, KR, PKPiR, EWP, WB, FA, MAG) do Urzędu Skarbowego 
  • prowadzenie firmy wielooddziałowej 
  • prowadzenie rozliczeń przy użyciu mechanizmu podzielonej płatności - Split Payment 
  • weryfikację numerów rachunków bankowych w wykazie podatników VAT

Moduł księgowość w Comarch ERP Optima jest intuicyjny w obsłudze i dostosowany do potrzeb małych i średnich przedsiębiorstw. Umożliwia efektywne zarządzanie finansami firmy, automatyzację procesów księgowych oraz jest zgodny z obowiązującymi przepisami podatkowymi.

Potrzebujesz więcej informacji o Comarch ERP Optima?

Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Określ swoje potrzeby biznesowe, my zaproponujemy dedykowane rozwiązanie.

+48 223 001 224

Przejdź do formularza kontaktowego

Ewidencja środków trwałych

Program Comarch ERP Optima moduł Środki Trwałe pozwala na całościową obsługę środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz wyposażenia dodatkowego.

Moduł Środki Trwałe umożliwia:

  • automatyczne naliczanie odpisów amortyzacyjnych dla środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych 
  • generowanie planu amortyzacji dla wskazanego okresu obrachunkowego 
  • zastosowanie różnych metod amortyzacji (liniowa, degresywna, jednorazowa, naturalna) 
  • księgowanie miesięcznych odpisów amortyzacyjnych i innych dokumentów dotyczących środków trwałych
  • ujęcie amortyzacji w aspekcie bilansowym i podatkowym dla środków trwałych i wartości materialnych i prawnych 
  • przeszacowanie środków trwałych, uwzględnienie sezonowości generowania odpisów amortyzacyjnych oraz uwzględnienie ulg inwestycyjnych 
  • zawieszenie amortyzacji środka trwałego 
  • dokonanie częściowej likwidacji lub ulepszenia środka trwałego 
  • ewidencję środków trwałych będących w budowie 
  • prowadzenie ewidencji wyposażenia 
  • przypisanie w systemie osoby odpowiedzialnej za dany środek trwały oraz miejsca jego użytkowania 
  • przenoszenie środków trwałych pomiędzy firmami

Rozliczenia z kontrahentami

Moduł Kasa Bank i Kasa Bank Plus to więcej niż ewidencja wydatków i wpływów.

Moduł pozwala na:

  • kontrolę przepływu środków pieniężnych w przedsiębiorstwie 
  • prowadzenie dowolnej liczby kas i rachunków bankowych w złotówkach i innych walutach 
  • automatyczne pobieranie kursów NBP 
  • rozliczanie dokumentów w różnych walutach i automatyczne tworzenie różnic kursowych podczas rozliczania dokumentów w obcej walucie 
  • definiowanie dowolnej liczby płatności i przypisanie do każdej odpowiedniego rejestru kasowego/bankowego 
  • częściowe rozliczanie należności i zobowiązań 
  • generowanie dokumentów kompensat
  • seryjne rozliczanie dokumentów z preliminarza płatności 
  • kojarzenie płatności i dokumentów handlowych 
  • korzystanie z mechanizmu podzielonej płatności – split payment
  • weryfikację numerów rachunków bankowych w wykazie podatników VAT

Dodatkowo w module Kasa Bank Plus jest możliwość:

  • prowadzenia magazynu walut
  • rozliczania delegacji krajowych i zagranicznych
  • tworzenie rozbudowanej listy uprawnień i blokad dla użytkowników programu 
Program Comarch ERP Optima jest zintegrowany z systemami informatycznymi banków: Alior Bank, BNP Paribas, BankMillennium, Citibank, ING Bank Śląski, mBank, Pekao, Raiffeisen.

Spodobała Ci się Optima? Chciałbyś dowiedzieć się jak wdrożyć program?
Zapraszamy na bezpłatną konsultację. Zadzwoń pod numer 22 300 12 24

 PRZEJDŹ DO FORMULARZA KONTAKTOWEGO

Comarch ERP Optima - wymagania sprzętowe

Program Comarch ERP Optima jest zbudowany i pracuje w oparciu o najnowsze technologie informatyczne. Jest to 32-bitowa aplikacja pracująca w środowisku Windows. Graficzny Interfejs Użytkownika oferuje komfort typowy dla aplikacji Windows, przy zapewnieniu możliwości obsługi programu wyłącznie za pomocą klawiatury.

Program pracuje w oparciu o bazę danych zgodną z Microsoft SQL Server od wersji 2014 do 2022, zarówno z bezpłatną edycją Express Edition jak i płatnymi edycjami takimi jak Workgroup, Standard oraz Enterprise. Należą one do najnowocześniejszych, bezobsługowych i wydajnych serwerów zapewniających skalowalność i bezpieczeństwo danych.

Wymagania sprzętowe i programowe:

  • procesor firmy Intel lub AMD
  • min. 2 GHz 2 GB pamięci RAM (4GB gdy używany jest moduł Comarch ERP Optima Analizy BI)
  • dysk: 5 GB wolnej przestrzeni 
  • system operacyjny Windows 11; Windows 10; Windows Server 2022; Windows Server 2019; Windows Server 2016
  • zalecana minimalna rozdzielczość ekranu to 1024x768 
  • drukarka pracująca w systemie Microsoft Windows 
  • program pracuje w oparciu o bazę Microsoft SQL Server 2014, 2016, 2017, 2019 lub 2022 
W instalacjach wielostanowiskowych producent zaleca wykorzystanie dedykowanego serwera bazy danych.

Asysta techniczna

Asysta techniczna to specjalny dział utworzony w naszej firmie na potrzeby klientów, którym zależy na szybkiej i fachowej pomocy w zakresie oprogramowania Comarch ERP Optima. Nasi pracownicy są przygotowani do tego, aby odpowiadać na pytania merytoryczne oraz techniczne. Pomocą służą zarówno inżynierowie obsługi technicznej jak i konsultanci merytoryczni. Wszyscy z doskonałą znajomością programu Comarch ERP Optima.

Nasi konsultanci dysponują wiedzą z zakresu informatyki, księgowości, kadr i płac oraz innych obszarów, które obejmuje swym działaniem oprogramowanie Optima. Pomoc udzielana jest telefoniczne, poprzez połączenie zdalne lub wizytę serwisową na miejscu u klienta. W zależności od rodzaju zgłoszenia i jego pilności podejmowana jest decyzja o sposobie udzielenia pomocy. Zgłoszenia wymagające pilnej interwencji i drobne zgłoszenia telefoniczne realizowane są natychmiast.

Co nas wyróżnia?

  • doświadczony zespół konsultantów gotowych pomóc w najbardziej nietypowych problemach
  • dedykowany konsultant lub grupa konsultantów dla każdego Klienta
  • natychmiastowa pomoc telefoniczna przy drobnych zgłoszeniach
  • kompleksowa opieka nad systemem od kwestii technicznych, związanych z administrowaniem systemem i bazami danych do kwestii merytorycznych związanych z obszarami takimi jak księgowość, finanse i kadry.

Co zyskujesz?

  • gwarantowane godziny wsparcia – nasi konsultanci są zawsze dostępni 
  • natychmiastowa pomoc zdalna 
  • indywidualny opiekun 
  • terminowość i jakość wykonanych prac

W jaki sposób Asysta Techniczna przekłada się na zyski naszych klientów?

Posiadanie Asysty Technicznej w istotny sposób wpływa na wydajność i komfort pracy z systemem Comarch ERP Optima.

Najważniejsze korzyści płynące z posiadania z Asysty Technicznej to:

  • dobrze sparametryzowany i serwisowany system to zmniejszenie nakładu pracy na powierzone zadanie (liczonego w rbh) możliwość zatrudnienia mniejszej ilości osób do wykonywania powtarzalnych czynności, które można zautomatyzować w systemie 
  • lepszy obieg informacji w firmie
  • brak tzw. czarnych dziur informacyjnych - pracownicy nie tracą czasu na samodzielne poszukiwanie rozwiązań i mogą skoncentrować się na przydzielonych zadaniach 
  • pracownicy, którzy mają zapewnione wsparcie serwisowe nie porzucają zadań, których nie są w stanie rozwiązać 
  • dostępność Asysty Technicznej przekłada się na sprawne działanie firmy – problemy są rozwiązywane przez wykwalifikowanych specjalistów i nie nawarstwiają się 
  • poufność - Asysta Techniczna realizowana jest przez jednego zaufanego dostawcę, pracownicy nie poszukują rozwiązań poza oficjalną ścieżką postępowania 
  • bezpieczeństwo – prawidłowa polityka bezpieczeństwa jest w stanie zapewnić wysokie bezpieczeństwo wszystkich wprowadzonych danych 
  • gwarancja zgodności z przepisami dzięki bieżącym aktualizacjom systemu, o co dba Asysta Techniczna.

Poznaj ofertę Comarch ERP Optima

Spodobała Ci się Optima? Chcesz dowiedzieć się, jakie moduły i funkcjonalności mogą sprawdzić się w Twojej firmie i jak wygląda wdrożenie?

Jeżeli chcesz porozmawiać o Comarch ERP Optima w kontekście Twojej firmy - zapraszamy do kontaktu mailowego lub telefonicznego z naszymi doradcami. Dane znajdziesz w zakładce Kontakt.

Otrzymasz ofertę na Comarch ERP Optima dopasowaną do Twoich potrzeb. Dowiesz się, jak wygląda wdrożenie i szkolenie z obsługi programu, jakie są zasady upgrade oraz gdzie można uzyskać pomoc techniczną.

Przygotujemy dla Ciebie wycenę tylko tych modułów i funkcjonalności, które będą pomagać Ci w codziennej pracy. Poprowadzimy Cię przez przez proces zakupu, wdrożenia i szkolenia.

Otrzymasz wycenę licencji programu w najkorzystniejszej cenie w oparciu o dostępne promocje oraz, jeśli wyrazisz taką chęć, wycenę wdrożenia i szkoleń. Nasz zespół może zająć się także stworzeniem indywidualnych funkcji w oparciu o funkcje dodatkowe Optimy lub niezależne aplikacje. Prześlij do nas zapytanie, aby otrzymać wycenę dodatkowych usług.

Powierz wdrożenie i rozwój systemu profesjonalistom, by cieszyć się optymalnie wdrożonym programem wspierającym Cię w codziennej pracy!

Chcesz rozpocząć pracę w systemie Optima?

Otrzymaj atrakcyjną wycenę dopasowaną do potrzeb Twojej firmy.

Zadzwoń! +48 223 001 224

Przejdź do formularza kontaktowego

Poznaj aplikacje współpracujące z Comarch ERP Optima

Już ponad 60 tys. firm wybrało Comarch ERP Optima. Dołącz do nich już dziś!

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w polityce cookies.

Autoryzowany partner Comarch w zakresie sprzedaży, wdrożeń i szkoleń oprogramowania Optima ERP - Lagarta sp z o.o. ul.Michałowskiego 1 02-438 Warszawa