Comarch ERP Optima Handel i Magazyn
Comarch ERP Optima to nowoczesny program przeznaczony do zarządzania magazynem oraz sprzedażą. Program zapewnia pełną kontrolę nad procesami logistycznymi i magazynowymi oraz efektywnie wspiera sprzedaż i budowanie trwałych relacji z klientami.
Mechanizmy aplikacji znacznie zmniejszają ryzyko popełnienia błędów zarówno w ewidencji magazynu jak i w sferze handlowej. Program zapewnia generowanie plików JPK zgodnie z aktualnymi wytycznymi Ministerstwa Finansów i pozwala na przesyłanie deklaracji w formacie zgodnym z Jednolitym Plikiem Kontrolnym.
Automatyzacja pracy w sferze magazynu i działu sprzedaży oraz wbudowane mechanizmy kontroli sprawiają, iż pracownicy mogą skupić się na obsłudze klientów i pozyskiwaniu nowych.
optima handel
- wystawianie dokumentów magazynowych
- wprowadzenie logo firmy, które jest drukowane na fakturach i innych dokumentach
- prowadzenie wielu magazynów
- metoda rozliczania magazynu do wyboru (FIFO, LIFO, AVCO)
- prosta produkcja - kompletacja, integracja z firmami kurierskimi: DPD, DHL, Sendit, Poczta Polska, InPost Paczkomaty, InPost Allegro
- prowadzenie inwentaryzacji
- obsługa mechanizmu podzielonej płatności
- obrót opakowaniami kaucjonowanymi
- ewidencja wyrobów węglowych
- możliwość tworzenia deklaracji Intrastat
- współpraca z Krajowym Rejestrem Długów w celu weryfikacji wiarygodności kontrahentów
- monitorowanie przewozu towarów wrażliwych za pomocą SENT
- prowadzenie sprzedaży internetowej (integracja z Comarch ERP e-Sklep, Allegro i eBay – za pomocą e-Sale)
- usprawnienie pracy przedstawicieli handlowych za pomocą Comarch ERP Mobile Sprzedaż
- współpraca z drukarkami i kasami fiskalnymi, terminalami płatniczymi, czytnikami kodów kreskowych, kolektorami danych, drukarkami etykiet
Comarch ERP Optima Handel Plus pozwala dodatkowo na:
- wydawanie z magazynu towaru z konkretnej dostawy lub konkretnej sztuki towaru
- wystawienie zbiorczej Faktury Zakupu i Sprzedaży oraz Paragonów na towary z różnych magazynów
Zarządzanie sprzedażą detaliczną i w Internecie
Program znacznie ułatwia prowadzenie sprzedaży detalicznej i internetowej. Moduł Detal pozwala na wystawianie paragonów oraz powiązanych z nimi faktur sprzedaży. Okno sprzedaży detalicznej to idealne narzędzie do pracy w sklepach, gastronomii czy punktach usługowych. Najważniejsze zalety rozwiązania to:
- pełna integracja z innymi modułami ERP Optima
- darmowa aplikacja do inwentaryzacji
- współpraca z czytnikami kodów kreskowych, kolektorami danych, drukarkami etykiet
- współpraca z drukarkami fiskalnymi i kasami fiskalnymi
- zestawienia i analizy sprzedażowe (moduł BI)
- współpraca z ekranami dotykowymi
- dowolne formy płatności
Sprzedaż internetową z pewnością ułatwi:
- integracja z e-Sklep Comarch
- integracja z Allegro i eBay, wkrótce integracja z Amazon (moduł e-Sale)
- możliwość integracji z praktycznie dowolnym e-sklepem (WooCommerce, Presta Shop, Shoper, Magento)
- wszystkie typy dokumentów handlowych i magazynowych
- możliwość integracji z firmami kurierskimi i płatnościami
- zestawienia i analizy sprzedażowe (moduł BI)
- obsługa transakcji w złotówkach i walutach obcych
Potrzebujesz więcej informacji o Comarch ERP Optima?
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.
Określ swoje potrzeby biznesowe, my zaproponujemy dedykowane rozwiązanie.
+48 223 001 224
Przejdź do formularza kontaktowego
Aplikacja do inwentaryzacji
Z myślą o pracownikach magazynu powstała darmowa aplikacja Comarch Mobile Inwentaryzacja (dostępna w sklepie Google Play). Dzięki aplikacji każdy telefon z wbudowanym aparatem może stać się przenośnym skanerem kodów kreskowych oraz kolektorem danych. Pliki z danymi inwentaryzacyjnymi można wgrać na dysk w chmurze (np. iBard), przesłać na e-mail lub skopiować na komputer. Aplikacja współpracuje z programem Comarch ERP Optima. Rozwiązanie można wykorzystać także podczas tworzenia innych dokumentów handlowo-magazynowych.
Podstawowe funkcje aplikacji Inwentaryzacja:
- tworzenie wielu arkuszy inwentaryzacyjnych
- dodawanie, edycja i usuwanie pozycji
- skanowanie kodów kreskowych lub manualne wprowadzanie pozycji
- wyszukiwanie kodu towaru w arkuszu inwentarzowym
- możliwość prowadzenia inwentaryzacji towarów z pliku wygenerowanego w Comarch ERP Optima
- współpraca z aplikacją iBard24
- eksport danych inwentaryzacyjnych lub wysyłanie plików na e-mail
Program Comarch ERP Optima ułatwia kompleksowe zarządzanie magazynem i sprzedażą oferując:
- współpracę z czytnikami kodów kreskowych, kolektorami danych, drukarkami etykiet (sprawdź, z jakimi urządzeniami współpracuje program)
- darmową mobilna aplikacja do inwentaryzacji
- możliwość generowania jednej faktury z kilku magazynów (Handel Plus)
- wszystkie typy dokumentów magazynowych
- zarządzanie opakowaniami kaucjonowanymi
- wydawanie towaru z konkretnej partii lub konkretnej sztuki towaru (Handel Plus)
Rozliczenia z kontrahentami w module Optima Handel
Moduł Dostępowy i Moduł Dostępowy Plus to więcej niż zarządzanie dostępami do programu. To również ewidencja wydatków i wpływów.
Moduł Dostępowy pozwala na:
- kontrolę przepływu środków pieniężnych w przedsiębiorstwie
- prowadzenie dowolnej liczby kas i rachunków bankowych w złotówkach i innych walutach
- automatyczne pobieranie kursów NBP
- rozliczanie dokumentów w różnych walutach i automatyczne tworzenie różnic kursowych podczas rozliczania dokumentów w obcej walucie
- definiowanie dowolnej liczby płatności i przypisanie do każdej odpowiedniego rejestru kasowego/bankowego
- częściowe rozliczanie należności i zobowiązań
- generowanie dokumentów kompensat
- seryjne rozliczanie dokumentów z preliminarza płatności
- kojarzenie płatności i dokumentów handlowych
- korzystanie z mechanizmu podzielonej płatności – split payment
- weryfikację numerów rachunków bankowych w wykazie podatników VAT
Dodatkowo w Module Dostępowym Plus jest możliwość:
- prowadzenia magazynu walut
- rozliczania delegacji krajowych i zagranicznych
- tworzenie rozbudowanej listy uprawnień i blokad dla użytkowników programu
Program Comarch ERP Optima jest zintegrowany z systemami informatycznymi banków: Alior Bank, BNP Paribas, BankMillennium, Citibank, ING Bank Śląski, mBank, Pekao, Raiffeisen.
Spodobała Ci się Optima? Chciałbyś dowiedzieć się jak wdrożyć program?
Zapraszamy na bezpłatną konsultację. Zadzwoń pod numer 22 300 12 24
PRZEJDŹ DO FORMULARZA KONTAKTOWEGO
Comarch ERP Optima - wymagania sprzętowe
Program Comarch ERP Optima jest zbudowany i pracuje w oparciu o najnowsze technologie informatyczne. Jest to 32-bitowa aplikacja pracująca w środowisku Windows. Graficzny Interfejs Użytkownika oferuje komfort typowy dla aplikacji Windows, przy zapewnieniu możliwości obsługi programu wyłącznie za pomocą klawiatury.
Program pracuje w oparciu o bazę danych zgodną z Microsoft SQL Server od wersji 2014 do 2022, zarówno z bezpłatną edycją Express Edition jak i płatnymi edycjami takimi jak Workgroup, Standard oraz Enterprise. Należą one do najnowocześniejszych, bezobsługowych i wydajnych serwerów zapewniających skalowalność i bezpieczeństwo danych.
Wymagania sprzętowe i programowe:
- procesor firmy Intel lub AMD
- min. 2 GHz 2 GB pamięci RAM (4GB gdy używany jest moduł Comarch ERP Optima Analizy BI)
- dysk: 5 GB wolnej przestrzeni
- system operacyjny Windows 11; Windows 10; Windows Server 2022; Windows Server 2019; Windows Server 2016
- zalecana minimalna rozdzielczość ekranu to 1024x768
- drukarka pracująca w systemie Microsoft Windows
- program pracuje w oparciu o bazę Microsoft SQL Server 2014, 2016, 2017, 2019 lub 2022
W instalacjach wielostanowiskowych producent zaleca wykorzystanie dedykowanego serwera bazy danych.
Asysta techniczna to specjalny dział utworzony w naszej firmie na potrzeby klientów, którym zależy na szybkiej i fachowej pomocy w zakresie oprogramowania Comarch ERP Optima. Nasi pracownicy są przygotowani do tego, aby odpowiadać na pytania merytoryczne oraz techniczne. Pomocą służą zarówno inżynierowie obsługi technicznej jak i konsultanci merytoryczni. Wszyscy z doskonałą znajomością programu Comarch ERP Optima.
Nasi konsultanci dysponują wiedzą z zakresu informatyki, księgowości, kadr i płac oraz innych obszarów, które obejmuje swym działaniem oprogramowanie Optima. Pomoc udzielana jest telefoniczne, poprzez połączenie zdalne lub wizytę serwisową na miejscu u klienta. W zależności od rodzaju zgłoszenia i jego pilności podejmowana jest decyzja o sposobie udzielenia pomocy. Zgłoszenia wymagające pilnej interwencji i drobne zgłoszenia telefoniczne realizowane są natychmiast.
Co nas wyróżnia?
- doświadczony zespół konsultantów gotowych pomóc w najbardziej nietypowych problemach
- dedykowany konsultant lub grupa konsultantów dla każdego Klienta
- natychmiastowa pomoc telefoniczna przy drobnych zgłoszeniach
- kompleksowa opieka nad systemem od kwestii technicznych, związanych z administrowaniem systemem i bazami danych do kwestii merytorycznych związanych z obszarami takimi jak księgowość, finanse i kadry.
Co zyskujesz?
- gwarantowane godziny wsparcia – nasi konsultanci są zawsze dostępni
- natychmiastowa pomoc zdalna
- indywidualny opiekun
- terminowość i jakość wykonanych prac
W jaki sposób Asysta Techniczna przekłada się na zyski naszych klientów?
Posiadanie Asysty Technicznej w istotny sposób wpływa na wydajność i komfort pracy z systemem Comarch ERP Optima.
Najważniejsze korzyści płynące z posiadania z Asysty Technicznej to:
- dobrze sparametryzowany i serwisowany system to zmniejszenie nakładu pracy na powierzone zadanie (liczonego w rbh) możliwość zatrudnienia mniejszej ilości osób do wykonywania powtarzalnych czynności, które można zautomatyzować w systemie
- lepszy obieg informacji w firmie
- brak tzw. czarnych dziur informacyjnych - pracownicy nie tracą czasu na samodzielne poszukiwanie rozwiązań i mogą skoncentrować się na przydzielonych zadaniach
- pracownicy, którzy mają zapewnione wsparcie serwisowe nie porzucają zadań, których nie są w stanie rozwiązać
- dostępność Asysty Technicznej przekłada się na sprawne działanie firmy – problemy są rozwiązywane przez wykwalifikowanych specjalistów i nie nawarstwiają się
- poufność - Asysta Techniczna realizowana jest przez jednego zaufanego dostawcę, pracownicy nie poszukują rozwiązań poza oficjalną ścieżką postępowania
- bezpieczeństwo – prawidłowa polityka bezpieczeństwa jest w stanie zapewnić wysokie bezpieczeństwo wszystkich wprowadzonych danych
- gwarancja zgodności z przepisami dzięki bieżącym aktualizacjom systemu, o co dba Asysta Techniczna.
Poznaj ofertę Comarch ERP Optima
Spodobała Ci się Optima? Chcesz dowiedzieć się, jakie moduły i funkcjonalności mogą sprawdzić się w Twojej firmie i jak wygląda wdrożenie?
Jeżeli chcesz porozmawiać o Comarch ERP Optima w kontekście Twojej firmy - zapraszamy do kontaktu mailowego lub telefonicznego z naszymi doradcami. Dane znajdziesz w zakładce Kontakt.
Otrzymasz ofertę na Comarch ERP Optima dopasowaną do Twoich potrzeb. Dowiesz się, jak wygląda wdrożenie i szkolenie z obsługi programu, jakie są zasady upgrade oraz gdzie można uzyskać pomoc techniczną.
Przygotujemy dla Ciebie wycenę tylko tych modułów i funkcjonalności, które będą pomagać Ci w codziennej pracy. Poprowadzimy Cię przez przez proces zakupu, wdrożenia i szkolenia.
Otrzymasz wycenę licencji programu w najkorzystniejszej cenie w oparciu o dostępne promocje oraz, jeśli wyrazisz taką chęć, wycenę wdrożenia i szkoleń. Nasz zespół może zająć się także stworzeniem indywidualnych funkcji w oparciu o funkcje dodatkowe Optimy lub niezależne aplikacje. Prześlij do nas zapytanie, aby otrzymać wycenę dodatkowych usług.
Powierz wdrożenie i rozwój systemu profesjonalistom, by cieszyć się optymalnie wdrożonym programem wspierającym Cię w codziennej pracy!
Chcesz rozpocząć pracę w systemie Optima?
Otrzymaj atrakcyjną wycenę dopasowaną do potrzeb Twojej firmy.
Zadzwoń! +48 223 001 224
Przejdź do formularza kontaktowego
Poznaj aplikacje współpracujące z Comarch ERP Optima
Już ponad 60 tys. firm wybrało Comarch ERP Optima. Dołącz do nich już dziś!